Pregătirea pentru sarcină: Sfaturi esențiale pentru atingerea unei sănătăți optime

Dacă îți dorești să concepi un copil, sau ai in plan acest proiect important pentru un viitor nu foarte îndepărtat, astăzi analizăm împreună o mulțime de aspecte interesante, despre cum poți avea o sarcină sănătoasă, pentru tine și bebeluș:

1. Fă-ți un plan concret pentru a rămâne însărcinată

Dacă nu le-ai acordat o importanță deosebită până în acest moment, acum ar putea fi un moment oportun pentru a identifica obiectivele tale pentru obținerea unei sarcini, precum și modalitățile prin care acestea pot fi atinse. [1]

Pentru a putea rămâne însărcinată, dar și pentru a te bucura de o sarcina sănătoasă, setează-ți obiective legate de: reglarea ciclului menstrual, echilibrarea hormonilor sexuali, reducerea nivelului de testosteron etc

PROfertil® female te poate susține în atingerea acestor obiective pe baza formulei sale cu:

  • Glicirizină – efect anti-androgenic (2)
  • Vitamina E – echilibrează producția hormonilor sexuali feminini (3)
  • Acizii grași omega-3 – armonizează profilul androgenic și ciclurile menstruale (4)

Acesta este un aliment destinat unor scopuri medicale speciale. Vă rugăm să consultaţi medicul înainte de prima administrare sau în cazul modificării instrucţiunilor de utilizare recomandate. Pentru informații suplimentare citiți cu atenție prospectele și informațiile de pe ambalaj. Aliment incomplet nutrițional, nu este adecvat utilizării ca singura sursă de alimentație.

2. Discută cu medicul tău

Înainte de a rămâne însărcinată, discută cu medicul tău despre îngrijirea sănătății tale. Este vital să porți această discuție cu specialistul, pentru a afla dacă anumite afecțiuni din istoricul tău medical ar putea afecta sarcina. [1]

De asemenea, cu acesta poți discuta orice aspect asociat conceperii unui copil, precum:

Alte subiecte pe care le poți aborda în cabinetul expertului:

Condiții medicale cu care te confrunți în prezent. Medicul trebuie să se asigure că acestea sunt ținute sub control, cu tratament adecvat. Pe listă sunt incluse: bolile cu transmitere sexuală, diabetul, boala tiroidiană, hipertensiunea arterială, alte boli cronice. [1]

Stilul tău de viață. Dacă fumezi, obișnuiești să consumi alcool, trăiești într-un mediu stresant sau alături de abuzatori, profesioniștii din domeniul sănătății îți pot oferi consiliere specifică, tratament și alte solutii de sprijin. [1]

Medicamente administrate. Administrarea anumitor medicamente în sarcină poate cauza malformații congenitale grave. Discută cu specialistul despre necesitatea oricărui medicament, înainte de a rămâne însărcinată. [1]

Vaccinare. Unele vaccinuri sunt recomandate înainte de sarcină, în timpul sarcinii, sau imediat după nașterea bebelușului. Realizate într-un interval de timp optim, acestea îți permit șansa unei sarcini sănătoase și împiedică dezvoltarea unor probleme de sănătate grave ale bebelușului. [1]

O informare corectă, venită din partea medicului tău specialist, îți permite să iei din timp cele mai inspirate soluții, pentru a avea o sarcină de nota zece!

3. Evită substanțele toxice și contaminanții de mediu

Încearcă pe cât de mult posibil să rămâi cât mai ferită de acțiunea unor substanțe chimice dăunătoare, precum: substanțele chimice sintetice, metalele, îngrășămintele, soluțiile împotriva insectelor. Acestea pot afecta sistemul reproductiv, atât în cazul bărbaților, cât și în cazul femeilor [1]

De asemenea, expunerea copilului (chiar și la cantități mici) în sarcină, copilărie sau pubertate, poate cauza o serie variata de afecțiuni. [1]

4. Menține o greutate optimă

Persoanele supraponderale sau obeze prezintă un risc mai mare pentru a dezvolta afecțiuni grave, inclusiv complicații în timpul sarcinii, precum: boli de inimă, diabet de tip 2 și anumite tipuri de cancer (endometrial, de sân, de colon). [1]

Secretul pentru atingerea și menținerea unei greutăți sănătoase nu are legătură cu schimbări dietetice pe termen scurt. Dimpotrivă, reprezintă un stil de viață bazat pe o alimentație sănătoasă și activități fizice regulate. [1]

Dacă te confrunți cu subponderabilitatea, supraponderabilitatea sau obezitatea, discută cu medicul tău despre modalitățile prin care poți atinge și obține o greutate optimă, înainte de a rămâne însărcinată. [1]

5. Cere ajutor pentru violența domestică

Violența poate duce la răni grave sau chiar decese în orice etapă a vieții, inclusiv în timpul sarcinii. De asemenea, această problemă poate cauza cicatrici emoționale ce te vor putea marca pe întreg restul vieții. Dacă o persoană este violentă față de tine, sau tu manifești violență față de partener, sau altă persoană dragă, cere de îndată sfatul specialiștilor. [1]

6. Studiază istoricul medical al familiei

Cunoașterea istoricului de sănătate al celor apropiați din familie poate fi vitală pentru sănătatea bebelușului tău. Mai mult decât atât, împărtășirea acestor informații cu specialistul genetician este la fel de importantă. [1]

Consilierea genetică poate avea loc și din cauza unui istoric de mai multe avorturi spontane, decese ale sugarilor, probleme legate de infertilitatea in cuplu, o afecțiune genetică sau un defect congenital, apărute în timpul unei sarcini anterioare. [1]

7. Pregătește-te mental pentru sarcină

Sănătatea mentală înglobează modurile în care gândim, simțim și acționăm, pentru a ne putea adapta aspectelor imprevizibile ale vieții. Pentru a te simți bine în pielea ta, este important să înveți să te prețuiești. [1]

Orice persoană se confruntă cu stări de îngrijorare, anxietate, tristețe sau stres. Cu toate acestea, dacă astfel de stări emoționale nu dispar, afectând calitatea de zi cu zi a stilului de viață, alege să ceri ajutor, înainte de a rămâne însărcinată. [1]

Dacă îți dorești să devii mămică, sfaturile de mai sus te ajută să atingi un nivel de sănătate optim, înainte de sarcină. Discută cu medicul tău despre dieta pe care este indicat să o urmezi, testele și analizele de fertilitate necesare, precum și despre alte elemente importante pentru o sarcina ușoară.

REFERINTE:

  1. “Planning for Pregnancy.” Centers for Disease Control and Prevention, Centers for Disease Control and Prevention, www.cdc.gov/preconception/planning.html. Published April 16, 2020. Accessed October 29, 2021
  2. Armanini D et al. Licorice reduces serum testosterone in healthy women. Steroids. 2004; 69 (11-12): 763–766.
  3. Duleba AJ et al. Proliferation of ovarian theca-interstitial cells is modulated by antioxidants and oxidative stress. Hum Reprod. 2004 Jul;19(7):1519-24.
  4. Nadjarzadeh A et al. The effect of omega-3 supplementation on androgen profile and menstrual status in women with polycystic ovary syndrome: A randomized clinical trial. Iran J Reprod Med. 2013 Aug; 11(8): 665–672.